Jordi Évole ha puesto a TV3 ante el espejo procesista y eso ha enervado a los activistas independentistas en las redes sociales. El periodista ha publicado un artículo en La Vanguardia titulado TV3 y la selección española donde denuncia que la cadena catalana ignore los partidos de la Eurocopa.
En concreto, Évole explica que la cadena catalana no dedicó “ni una imagen del España-Croacia” porque “que fuese la emisión con más share vista en Cataluña en lo que va de año no les debió parecer suficiente. Ni que el partido lo jugasen Sergio Busquets (de Badia del Vallès), Jordi Albà (de L’Hospitalet), Dani Olmo (de Terrassa), Eric Garcia (de Martorell), en el banquillo estuviesen Gerard Moreno (de Santa Perpétua de Mogoda), y si me apuran, que hiciesesn un partidazo Pau Torres y Ferran Torres, ambos valencianos, o sea, Països Catalans. Lo digo por el interés que, por ejemplo, tiene TV3 en que sepamos el tiempo que hace en Xátiva o Peñíscola, cosa que me encanta”.
“Els nacionalistes espanyols sou molt pesats….serà que no t’acrivillen prou a informació de la teva Roja els 24 mil diaris i 50 canals de televisió als que tens accés”, responde un secesionista airado, al que contesta otro tuitero. “Es un tema de primer curs de periodisme: s’ha de donar la noticia, i ahir aquesta va ser una de les noticies del dia. I les noticies s’han de donar de manera Objectiva, no subjectiva i en funcio de qui/que sigui el protagonista. Es aixi de simple”, responde el primero.
¿Noticia o espectáculo?
“Quina notícia? Que quatre nens milionaris han cobrat una millonada per correr en calçotets per un camp de gespa mentre el 40% del jovent, al seu país, i amb més estudis, no troben feina?”, replica el primero, mientras que otro internauta le pregunta si “doncs aleshores tu no donaries cap noticia del Barça o de qualsevol altre equip de futbol? Nomes donaries noticies de l’atur? Com he dit, noticies=actualitat, t’agradi o no”.
A partir de ahí, la red se ha enzarzado en reproches sobre el “nacionalismo brutal de Tv3”. Hasta que, finalmente, la cadena se hizo eco del encuentro Suiza-España.
“Per un canal que no toquen els collons intentant impossar-nos una selecció. Per molts no és la nostra”, añade un activista.